keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

20 faktaa minusta

Tällä kertaa vuorossa tällainen pikainen 20 faktaa minusta-juttu. Ihan huvin vuoksi vaan, kun ei tässä nyt muutakaan kirjoittamisen aihetta ole koska edelleen flunssa ja päänsärky on riesana. Joten siis..

Koska kamerasta ei löydy ajankohtaisia kuvia, niin kuvitan tämän postauksen viime kevään kuvilla jenkeistä.


1. Olen puhelias. Toki osaan olla tarpeen vaatiessa hiljaakin, mutta niitä hetkiä on harvoin.
2. Olen syntynyt ruotsissa. Ruotsi on edelleen minulle tärkeä maa. Puolet sydämestäni on suomalainen, puolet ruotsalainen.


3. Elämässäni on ollut paljon vastoinkäymisiä, mutta silti olen niistä selvinnyt näinkin hyvin!
4. Toisaalta, jos en olisi kokenut kaikkea sitä mitä olen, en olisi tällainen kuin nyt olen.
5. Voisin muuttaa työnperässä "minne vaan". Isompaan kaupunkiin, mutta mies ei halua muuttaa! :D
6. Olen ollut ilman karkkia jo kaksi viikkoa ja yllättävän helppoa on ollut muutamaa päivää lukuunottamatta! Kuinka koukussa sokeriin onkaan ollut?!



7. Olen myös opetellut syömään kasviksia ja keitetyt porkkanat ovat tämänpäivän ehdoton herkku!
8. Tämä koko elämäntapamuutos on ollut niin voimaannuttava ja piristävä, että tällainen haluan olla tulevaisuudessakin.
9. Kapinoin edelleen tk-lääkäreitä vastaan ja sitä miten moni jää hoitamatta koska tk-lääkärit tuijottaa liikaa kilpirauhasarvoja.


10. Pitäisikin muuten perustaa joku rahasto, jolla vähävaraisemmat kilpirauhassairaat kustannettaisiin yksityiselle puolelle hoitoon.
11. Viime vuonna minulla meni karkeasti arvioiden yli 1000e lääkärikuluihin. Lääkekulut ovat asia erikseen.
12. Mutta ilman tuota summaa en olisi näin terve kuin nyt olen.
13. Ajoittain edelliset vuodet tulevat mieleen ja pistää vihaksi kun ajattelen sitä miten muut eivät uskoneet vaivojeni johtuvan kilpirauhasesta.


14. En syö thyroxinia ja toivottavasti ei tarvitse enää koskaan syödäkkään/palata siihen.
15. Syön eläinperäistä kilpparihormonia ja vaikka purkki on kallis (ei korvauksia) niin maksan sen mielellään koska se on elinehto.


16. En ole flunssan takia urheillut muutamaan päivään ja tuntuu koko ajan siltä että pitäisi jo päästä treenaamaan. Mutta myös lepo on tärkeää silloin kuin kroppa ei oo kunnossa.
17. Minulla on loistava personal trainer, joka on saatavilla lähes 24/7!
18. Kohta teen iltapalamunakkaan.
19. En juo alkoholia (paitsi n. lasi viiniä vuodessa) enkä polta. Joten paheeni olkoon Pepsi Max!
20. Olen onnellinen!

Kiitos ja kumarrus!

♥: Lina

2 kommenttia:

  1. Moi! Onko sinulla millaisia kokemuksia Thyroxinista? Kun kirjoitit, että toivottavasti ei tarvitse enää siihen palata. Mikä on tuon eläinperäisen lääkkeen hinta verrattuna Thyroxiiniin? Sillä kyselen, kun sairastan itsekin vajista. Thyroxinia syön 1tabl. /pv. Painoa pitäisi saada edes jokunen kilo pudotettua, edes normipainon puolelle (nyt 168cm/75kg). Kiitos, jos jaksat vastata =)

    VastaaPoista
  2. Jos ihan rehellisiä ollaan niin huonoja kokemuksia on thyroxinista. En voinut sen lääkkeen aikana hyvin ja minulla pomppi arvotkin koko ajan edes takaisin. Hintaero on suuri. Thyroxin taitaa olla kela korvauksen jälkeen muutaman euron paikkeilla, mutta eläinperäinen purkki maksaa ilman mitään korvauksia n.100-120e. Siihen lisäksi kerran vuodessa maksettavat lupamaksut sun muut. :/ Rahaa on mennyt mutta on kyllä sen arvoista.

    VastaaPoista