maanantai 4. tammikuuta 2016

"No eikait se nyt haittaa jos yhden ottaa.."

Kaverini Kirsi kirjoitti hiljattain blogissaan asiasta, joka koskettaa myös itseäni. Niinpä ajattelin puhua itsekin asiasta täällä. Muistaakseni (en jaksa selata..) oon kirjoittanut aiheesta ennenkin tässä blogissa. Ja juu, aiheena ruoka. Tai ruokavalio.

Kirsi kertoi blogissaan kohdanneen usein kysymykseen "Ootsä taas jollain dietillä vai voitko syödä oikeeta ruokaa?". Kun luin tuon lauseen illalla, niin hymähdin. Voi hyvänen aika ihmisiä..

Itse en ole oikeastaan kohdannut tuota "Ootsä taas jollain dietillä?" kysymykseen, mutta olen saanut kyllä kuulla useamminkin että "mikset syö oikeata ruokaa?". Tai että "on se tuoki ku pittää ruualla leikkiä". Ja liuta muitakin mukavia lausahduksia jotka olen sivuuttanut ja antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Itselläni on tällä hetkellä tiukka ruokavalio. Puhun usein pudotusvaiheen dietistä tai pudotusvaiheen ruokavaliosta. Dietti sana on oikeastaan aika tyhmä, omasta mielestäni, koska se yhdistetään usein muutaman viikon mittaisiin pussikeittovesikuppikahvikonjakkidietteihin, joilla ei saa muuta kuin muutaman kilon tuplana takaisin. Joten puhun yleensä siis ruokavaliosta ja elämäntapamuutoksesta. Ruokavalioni on tämän projektin aikana muuttunut muutaman kerran. Kyllästymisiäkin on tullut, tottakai! En se kone ole minäkään! Mutta siihen hätään minulla on loistava personal trainer, joka antaa uusia vinkkejä kun kana ja pasta tulee korvista ulos. En ole kovin innokkaasti muille ruokavaliostani sen tarkemmin selostanut, koska olen maksanut siitä ja se on minun. Henkilökohtaisesti.

No niin, takaisin tarkemmin aiheeseen.. Mikä oikeus muilla on arvostella sitä mitä sinä syöt? Olisiko oikein, että minäkin kommentoisin kaverin rasvaa tihkuvaa lautasta? "Mikset syö oikeaa ruokaa?" "Miksi täytät itsesi tuolla mätöllä?". Ei minua kiinnosta mitä muiden lautasilla on. Minua kiinnostaa vain mitä minä itse syön, millä saan tuloksia ja millä voin hyvin.

Nykyisin kun kuulen kommentteja, ne ovat lähinnä herkkujen tyrkyttämistä. "No eikait se haittaa jos yhden ottaa?" Tai "Ei muutama lihota.." Ja niin edelleen. Ei tietenkään, vastaisin noihinkin. Mutta koska on periaate, niin periaatteesta pidetään kiinni.



Tähän aiheeseen muuten liittyykin hyvin, että haastan itseni ja olen nyt ainakin tammikuun kokonaan herkutta (ei tosin kovin vaikeaa ole koska aiemminkin herkuttelin vain kerran kuussa JOS joulua ei lasketa..) ja jos helepolla männöö ni ollaan helmikuuki herkutta! Mutta joo.. nyt tämä mimmi lähtee paistelemaan munakasta. Jättinälkä on näin zumban jälkeen!

♥: Lina

PS:LadyLinellä (iisalmessa) on keskiviikkona Superloppiainen. Nyt jos koskaan kannattaa todellakin tulla piipahtamaan ja tutustumaan! Tässäpä keskiviikon ohjelmaa lyhykäisyydessään. 

10:00 Zumba 45'
10:55 Piloxing 55'
12:00 BODYBALANCE 60'

Ja tämän lisäksi.. 

12 kk määräaikaiseen sopimukseen aloitusmaksu + tammikuu + helmikuu 0€ (sopimuskausi alkaa 1.2.2016) (49€/kk)

Toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen aloitusmaksu 0€, tammikuu 20€ (minimi voimassaoloaika 2 kk) (39€/59€/kk)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti