torstai 4. kesäkuuta 2015

Koskenlaskua!

Olin eilen ammattiosastoni kanssa vähän virkistäytymässä. Ja oikeastaan ihan kirjaimellisesti, sillä vettä tuli päälle välillä ihan aimoannoksin! Olen joskus ennen muinoin nuorena tyttönä laskenut koskia kanootilla. En muista tuosta paljoakaan, koska siitä on jo 11 vuotta. Tällä kertaa mentiin kumilautalla. Ja paikka oli siis Lieksassa, ruunaalla.



Tässä kuvassa olen vielä kuiva. Varusteet päällä (pelastusliivit puuttuu..) menossa kohti koskenlaskun lähtöpaikkaa. Meidän paatissa oli 8 melojaa ja voi kerrassaan, että oli meillä hauskaa! Ja eihän se ole matka eikä mikkään, jos joku ei oksenna.. Yleensä syynä lienee alkoholi, mutta tällä kertaa, rehellinen kun olen, se olin minä. Enkä laisinkaan alkoholin takia vaan aamulla syödyn croissantin takia. Ei tainnut maha tykätä rasvaisesta croissantista useiden kuukausien jälkeen. Maha parka.. No, sinne tuli oksennettua ja matka jatkui sen jälkeen rattoisasti ;)

Itse kosket eivät olleet mielestäni kovinkaan isoja. Mukavat vauhdit niissä sai ja meloa täytyi täysillä. Ensimmäinen koski kasteli meidät eniten! Vettä tuli niin suoraan naamalle ettei voinut kuin nauraa! Puhelimet ja rahat oli luonnollisesti linja-autossa odottamassa, kun kukapa niitä kastumaan olisi halunnut mukaan ottaa. Joten kuvia itse järveltä ja koskelta ei ole. Niinpä lainasin Ruunaan sivuilta kuvan. 


Tämän näköistä touhua se oli, tosin meillä oli enemmän vaatetta päällä ;). Sen jälkeen kun oltiin kasteltu itsemme ensin koskien kuohuissa ja lopulta pienessä vesisateessa, päästiin lämpimään rantasaunaan lämmittelemään. Ja sopivasti juuri kotimatkan alettua pieni ukkoskuuro pyyhkäisi yli.

Olipa kyllä mukava reissu ja itse koskenlaskukin oli mukavaa! Pitäisi useammin harrastaa tällaisia lajeja!

♥: Lina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti